کلینیک خودرو های کلاسیک و قدیمی

تخصصی ترین خدمات با بالاترین کیفیت

تاریخچه خودرو های کلاسیک در ایران

 در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخچه خودرو های کلاسیک و زمان ورودشان به کشور آشنا کنیم پس اگر آگاهی لازم از تاریخچه ورود خودرو های کلاسیک به داخل کشور را ندارید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

ورود خودروی کلاسیک به داخل کشور

تاریخچه خودرو های کلاسیک و ورود آن ها به ایران مربوط به دوره پیش از انقلاب می باشد.

در ابتدای ورود، این خودور ها خیلی مورد استقبال مردم قرار نگرفت. پس از افزایش آگاهی عموم مردم نسبت به ویژگی‌های خودرو های کلاسیک و ارزشمند بودن آن ها، موجب افزایش تقاضا و روی آوردن به این خودرو ها شد.

استقبال مردم در این این دوره به مرحله ای رسیده است که خودرو های کلاسیک را با قیمت های بسیار بالا معامله می کنند.

در دوره ای خودور مردمی فولکس واگن بیتل (قورباغه‌ای) به تعداد بیشمار و زیادی وارد ایران شد. به طور مثال در سال های دهه 70 و 80 شمسی بسیاری از مردم این نوع خودرو را به اوراقی سپرند.

استفاده اوراقی ها از این خودرو ها، برای تولید خودرو های پژو آردی و پراید بود. اما نکته جالب این است که در این دوره همان خودرو هایی که به اوراق سپرده می شد ، با قیمتی حدود 200 میلیون خرید و فروش می شد.

این قیمت برای خرید و فروش فولکس واگن بیتل (قورباغه‌ای) در حالی است که همان خودروهای پراید و آردی‌ محبوب دهه 80، حالا کمتر از 40 میلیون تومان قیمت دارند.

افزایش ورود خودرو های کلاسیک به ایران

 

باز سازی ماشین های کلاسیک

 

با نگاهی به تاریخچه خودرو های کلاسیک متوجه می شویم ، در اواخر دهه 70 نهاد ها و کمیته هایی به عنوان حامی این خودروها مانند کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایجاد و طرح‌هایی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و خودروهای معابر کشور ارائه دادند.

اما این طرح ها باتوجه به مزیت، معایبی را نیز برای خودرو های کلاسیک  داشتند.

با توجه به طرح های ارائه شده و میزان مصرف و آلاینده هایی که از طریق این خودرو ها وارد هوا می شد موجب شد این دسته از خودور ها به اوراقی ها سپرده شوند.

هماهنطور که کمی بالاتر اشاره کردیم از اواسط دهه هشتاد شمسی با توجه به افزایش آگاهی مردم در مورد جایگاه خاص خودروهای کلاسیک و البته تبادل نظر در رسانه‌ها و فضای مجازی استقبال مردم از خودرو های کلاسیک بصورت روز افزون افزایش یافت.

پس از افزایش تقاضا و روی آوردن مردم به این سبک خودرو ها چالش هایی نیز برایشان وجود داشت. ازجمله این چالش ها و مشکلات برای بازسازی  خودرو ها تامین قطعات می باشد.

در واقع در این دوره با توجه به افزایش نرخ ارز و شرایط شیوع ویروس کرونا که باعث توقف بسیاری از پروازهای بین‌المللی شده و عرصه نگهداری از خودروهای کلاسیک را بر مالکین تنگ‌تر از همیشه کرده است.

زیرا برخی از قطعات و تجهیزات این خودرو های کلاسیک نیازمند ورود از سایر کشور ها می باشد.

که در این شرایط تقریبا غیر ممکن شده است و به خاطر قیمت پایین خودروهای کلاسیک ، متاسفانه برخی از آن‌ها نیز زیر تیغه مرگ فرستاده شدند.

خودروهای کلاسیک‌ کدامند؟

 

باز سازی خودروی کلاسیک 1

 

یکی از موضوعات مهم در بخش خودرو های کلاسیک این است که چه خودروای کلاسیک محسوب می شود.  در برخی موارد دیده شده است که دو خودرو در یک سال تولید شده اند و در واقع می توان گفت هم سن هستند اما یکی کلاسیک محسوب می شود و دیگری یک خودرو قدیمی.

پس  می توان سوال کرد چه خودوریی کلاسیک است؟

یا اینکه بازسازی خودرو کلاسیک در تهران به چه صورت می باشد؟!!!

پاسخ دادن به این سوال کاری راحت و پیش پا افتاده نیست.

یعنی معیار دقیقی برای مقایسه خودور ها وجود ندارد. اما در بازار معمولا برخی ویژگی ها و عناصر وجود دارد که عامل تعیین کننده کلاسیک بودن و کلاسیک نبودن خودرو است.

به طور مثال  برند یکی از عوامل تعیین کننده می باشد. برای مثال خودور های برند نیسان احتمال اینکه به عنوان یک خودرو کلاسیک بدل شوند پایین است اما خودور های برند رولزرویس به عنوان خودرو های کلاسیک شناخته می شوند.

از جمله مواردی که دارای پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به خودرو کلاسیک را دارند می توان به خودروهای کوپه، گرندتورها و کانورتیبل‌ها اشاره کرد.

خودرو های نام برده به دلیل جذابیت‌های ظاهری و تیراژ کمتری که به نسبت سایر خودرو ها دارند می توانند در این دسته قرار گیرند.

۱۶خودرو کلاسیک حاضر در ایران

 

  • کادیلاک سری ۷۵ مدل ۱۹۷۳
  • پونتیاک جی‌تی‌او مدل ۱۹۶۸
  • ب.ام.و ۲۰۰۲
  • فولکس واگن گلف نسل اول
  •  مرسدس بنز اس ۱۹۷۷
  • فولکس‌واگن کوپه SP2 مدل ۱۹۷۲
  • بیوک سنچوری کوپه ۱۹۷۴
  • تویوتا سلیکا کوپه ۱۹۷۵
  • فیات تیپو کوپه
  • فورد موستانگ ماچ‌وان ۱۹۷۰
  • شورولت کاپریس تخم مرغی ۱۹۹۱
  • کادیلاک فلیت وود ۱۹۷۶
  •  جگوار xj
  •  جیپ واگونیر – سیمرغ اس‌جی کوپه
  • بیوک اسکار لارک

 

توصیه‌هایی قبل از خرید خودور کلاسیک

 

باز سازی خودرو

 

توصیه ما برای شما عزیزانی که قصد خرید و بازسازی خودرو کلاسیک را دارید این است که به برخی نکات مهم قبل از خرید خودرو توجه کنید. به طور مثال در این وضعیت که امکان ورود قطعات کم شده است .

خودرویی را انتخاب کنید که قابلیت استفاده از قطعات جایگزین و یا ساخت داخل کشور را داشته باشد.

نکته دیگر که باید به آن توجه کرد میزان هزینه بازسازی خودرو است.

  و اما در نهایت  مقایسه قیمت خودرو کلاسیک با قیمت جهانی، تلاش نمایید تا خودرویی با ارزش واقعی و پتانسیل افزایش قیمت را خریداری فرمایید.

مطلب پیشنهادی: کلوپ مرسدس بنز ایران

تعمیر و نگهداری خودروهای کلاسیک

مهم ترین موضوع در خصوص خودرو های کلاسیک تعمیر و نگهداری خودروهای کلاسیک می باشد.

موضوعی نگران کننده و بسیار مهم که باعث شده است برخی از خرید خودور های کلاسیک امتناع می‌کنند.

ما در مجموعه امید تیونیگ به شما این اطمینان را می دهیم که خودرو شما را در کمترین زمان ممکن بصورت کاملا حرفه ای بازسازی کنیم.

و همچنین در خصوص قطعات یدکی خودرو شما این نکته را خاطر نشان کنیم که ما در این مجموعه تلاش می کنیم که برخی قطعات خودرو را بصورت کامل و دقیق بسازیم.

یعنی نگرانی در خصوص عدم وارد کردن قطعات خودور برای شما عزیزان وجود ندارد.

خبر خوب مجموعه امید تیونیگ برای افرادی که علاقه به استفاده و بازسازی خودرو های کلاسیک دارند،  انجام خدمات سرویس دوره ای خودرو می باشد.

ارتباط با ما

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از تکنسین های امید تیونینگ تماس حاصل فرمایید.

09124575732

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

ارتباط با امید تیونینگ